tisdag 16 september 2008

Paj

I dag blir det broccolipaj till middag. När jag gör en paj följer jag ofta inget särskilt recept, utan slänger i det som verkar gott. Den här gången har jag dock inspirerats av ett recept på nätet, men jag ändrar det lite själv. Det är stekt purjolök, broccoli, färska rödbetor, vitlök, italiensk salladskrydda, örtsalt, riven ost, äggstanning på mjök, ägg och lätt-creme fraiche och fetaost (det sistnämnda på förslag från dottern som älskar fetaost! :)).

Jag har varit vegetarian i över 12 år nu och jag kan inte längre tänka mej att äta kött. Att vara vegetarian är så mycket mer än bara ett sätt att äta - det är en livsstil! Dock kan jag bli väldigt irriterad över vissa restauranger och cafeérs utbud av vegetarisk mat och mackor. Och, när jag reser får jag ofta erfara att utbudet är rent utav uselt i många länder. Värst är nog Frankrike, Belgien och Tjeckien. En föregångare framför alla är Storbritannien!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade